вівторок, 7 квітня 2020 р.

Головний скарб життя


 Головним  скарбом  життя  є  не  землі,
  що  ти  їх  завоював,  не  багатства, 
  що  їх маєш  у  скринях... 
  Головним  скарбом  життя  є  здоров’я,  і,
  щоб  його  зберегти, потрібно багато що знати. 
                                                  Авіцена


«Доброго здоров’я!» – так вітаються наші співвітчизники, а коли прощаються кажуть «Бувайте здорові!» , тобто бажають здоров’я і практично ніколи не замислюються скільки сенсу закладено у цих словах.
     Всесвітній день здоров'я (на інших офіційних мовах ООН англ. world health day, ісп. Día Mundial de la Salud, кит. 世界卫生日, фр. Journée mondiale de la santé) — відзначається щорічно 7 квітня починаючи з 1950 року. В цей день в 1948 році набрав чинності Статут Всесвітньої організації здоров'я (ВОЗ).
Ідея Всесвітнього дня здоров'я була висунута вже на першій сесії Всесвітньої асамблеї охорони здоров'я в 1948. Але в 1948 році цей Всесвітній день відзначався 22 липня, в день ратифікації Статуту ВОЗ.
За це час її членами стали 194 країни світу і створена вона була на основі принципу, згідно якого передбачається, що всі люди повинні мати можливість для реалізації свого права на найвищий досяжний рівень здоровʼя.
    Щорічне проведення Всесвітнього дня здоровʼя покликане на привернення уваги до проблеми поліпшення стану здоровʼя людей та профілактики різних захворювань. Кожного року Всесвітній день здоровʼя присвячується глобальним проблемам, що стоять перед людством і проводиться під різними девізами. У цей день Генеральний секретар ООН звертається до прогресивного людства з посланням. У своїй промові він нагадує про нагальні проблеми сфери охорони здоровʼя, закликає уряди країн консолідувати зусилля з метою зменшення ризиків для життя і здоровʼя людей, відмічає важливу роль узгоджених дій з профілактики небезпечних інфекційних та неінфекційних захворювань.

 І тема здоров’я зараз у всьому світі найактуальніша.
   У січні 2020 року Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) оголосила про спалах нової коронавірусної хвороби в провінції Хубей, Китай.
    Всесвітньою організацією охорони здоров’я оголошено надзвичайний стан в галузі охорони здоров’я міжнародного рівня оскільки захворювання має високий ризик поширення коронавірусної хвороби у 2019 році (COVID-19) в інші країни світу. ВООЗ та органи охорони здоров’я в усьому світі вживають заходів щодо стримування спалаху COVID-19.
      За даними Центру громадського здоров’я, станом на 9:00 7 квітня в Україні 1462 лабораторно підтверджені випадки COVID-19, з них 45 летальних, 28 пацієнтів одужало. За добу було зафіксовано 143 нові випадки.
       Дослідження проводилися вірусологічною референс-лабораторією Центру громадського здоров’я України, а також обласними лабораторіями. Станом на ранок 7 квітня 2020 року до Центру надійшло 521 повідомлення про підозру на COVID-19. Всього з початку 2020 року надійшло 6385 повідомлень про підозру на COVID-19.
МОЗ закликає: при перших симптомах респіраторних захворювань обов’язково зателефонуйте своєму сімейному лікарю. Залишайтеся вдома! Самоізоляція - найдієвіший спосіб убезпечити себе від інфікування.
Відповідні державні положення затверджені наказом МОЗ України про "Організацію надання медичної допомоги хворим на коронавірусну хворобу (COVID-19)". Вони ґрунтуються на рекомендаціях Всесвітньої організації охорони здоров'я, оновлених після поширення хвороби за межі Китаю, та є адаптованими до потреб системи охорони здоров'я України.
Критерії за якими людина може вважатися контактною:
•    Особа проживає в одному домі з хворим на COVID-19.
•    Особа мала прямий фізичний контакт з хворим на COVID-19 (наприклад, через рукостискання).
•    Особа мала контакт із слизовими виділеннями з дихальних шляхів хворого на COVID-19 (наприклад, перебування в зоні пацієнта під час кашлю, чи доторкування руками до використаних серветок) та не використовувала засоби індивідуального захисту.
•    Особа контактувала із хворим на COVID-19 на відстані до одного метру протягом 15 хвилин і більше, за умови не використання відповідних засобів індивідуального захисту або з підозрою щодо неправильного їх використання (наприклад, порушення цілісності рукавичок).
•    Особа перебувала у закритому середовищі (наприклад, аудиторія, кімната для засідань, зал очікування закладу охорони здоров’я) із хворим на COVID-19 протягом 15 хвилин і більше на відстані менше одного метру.
•    Медичний працівник або інша особа, яка надає медичну допомогу або проводить догляд за хворим на COVID-19.
•    Працівники лабораторій, які обробляють зразки з дихальних шляхів отримані від хворих на COVID-19.
•    Працівники патологоанатомічних/судово-медичних бюро/відділень, які
безпосередньо приймали участь у розтині тіла, в тому числі взятті зразків для
проведення ПЛР-дослідження навіть за умови використання відповідних засобів індивідуального захисту.
•    Контакт в літаку в межах двох сидінь (у будь-якому напрямку) з хворим на
COVID-19, супутники подорожі.
•    Члени екіпажу, які проводили обслуговування в салоні літака, де знаходився хворий.
•    Якщо тяжкість симптомів (наприклад, частий кашель) або переміщення особи вказують на більш велику зону ризику щодо зараження, пасажири, які сидять у всій секції, або всі пасажири повітряного судна можуть вважатися контактними.

    Для профілактики захворювання слід дотримуватись стандартних рекомендацій:
*часто мийте руки або обробляйте дезінфікуючими засобами;
*під час кашлю та чхання прикривайте рот і ніс паперовою хустинкою, уникайте тісного контакту з усіма, хто має гарячку та кашель;
*якщо маєте підвищену температуру тіла, кашель й утруднене дихання, якнайшвидше зверніться до лікаря та повідомте йому попередньою історією подорожей;
*не споживайте сирих чи недостатньо термічно оброблених продуктів тваринного походження.
    Джерела з актуальною інформацією щодо випадків захворовання спричинених новим      коронавірусом:

    * Рекомендації ВООЗ для громадськості та професійної спільноти ;
    *Сторінка Центру громадського здоров’я України;
    * Сторінка Міністерства охорони здоров'я Україна.
     Гаряча лінія з питань Covid-19 в Миколаївській області:
     0800 502 191    з 8.00 до 17.00 з понеділка по п’ятницю
     Здоров’я може мати дуже дорогу ціну. І переважно це стосується спроб повернути його на своє місце. У Всесвітній день здоров’я ми бажаємо всім його надійного зберігання. Всім хворим - якнайшвидшого одужання. Медикам - хорошої матеріальної і технічної бази. Всім нам - бути здоровими і життєрадісними! Зі святом Вас!


Шановна користувачі, щоб після тижнів карантину у вас залишились спогади не лише про смачну їжу, пропонуємо вам зайнятись спортом, не виходячи з дому. Головне – не забувати про особливості свого організму і не перевантажуватись. Хороші вправи можна знайти на фітнес-ютуб-каналах, наприклад onlinefitnesstv.
Доброго вам здоров'я!

Джерело:
Інтернетресурси
       

Немає коментарів:

Дописати коментар